Thursday, May 13, 2010

One Day With Panuba Bay, Tioman...

After our three nights on Salang we took a taxiboat to Panuba bay and Panuba Inn. Panuba Inn sponsor us with 2 nights and the place is so beautiful with it´s own private beach. If you ask me this is the most beautiful resort and place on the whole island. Here you also can find Bali Hai Divers and they sponsored us with two dives today and it was awsome. Visibility up to 30 meters and that is great. I have done over 40 dives now and this was the best visibility I have ever had. The both divesites we went to today was really nice, best corals I have ever seen and we saw alot of angel, trigger, batfish, one turtle etc.










Tomorrow we leave for Mersing and we will stay there one night before we skate 90 km to Kota Tinggi, when we arrive to Kota Tinggi we will only have 40 km left, yeahaaa.

Thanks so very much to you all.

/MrJim

2 comments:

  1. Tja Jim, Måste få fråga hur brädan är? Hur är flexen i den och hur pass bra dämpar den vibrationen? Hur nära marken är den? Har svårt att välja om man ska satsa på en sån bräda eller LBL Pusher (som du med all säkerhet vet vad det är för bräda). Ge gärna en ärlig åsikt:-) Ha det bra!

    ReplyDelete
  2. Tja,

    Bradan ar hur grym som helst, den flexar alldeles lagom, inte for mycket och inte for lite. Jag kor den med 85mm hjul och aven att dessa ar stora sa ligger bradan riktigt bra i hojd. Du kan kora den med mindre hjul ocksa och sanka den ytterliggare men under dessa 200 milen jag har akt sa har jag aldrig haft nagra problem akmassigt (den ar drop-throu).

    Scott som bygger subsonic ar riktigt grym. Han special bygger din brada efter din vikt och langd sa du far den precis som du vill ha den. Du kan aven valja mellan 40 eller 42 i langd, jag kor 42 och ar 1,70, men det ar precis hur man sjalv kanner det.
    Jag har aven "foam" i min brada for att gora den lattare och kolfiber undertill for att skydda den mot regn. Du kan aven valja vilken farg du vill ha den i eller om du vill ha den i tva farger.
    Jag var i kontakt med longboard Larry innan min resa och han erbjod sig att sponsra mig, men efter att jag kollat runt pa olika forum sa valde jag Scott och Subsonic och det angrar jag mig inte ett dugg att jag gjorde. DEt ar en grym brada och du kommer inte att bli besviken.
    Far du mojlighet att kopa ett par vicetrux, (de truckarna jag kor pa) sa gor det, de kommer ut pa marknaden nu till sommaren. De reducerar vibrationer med 50% och ar de basta truckarna jag akt pa longdistansmassigt. De ar sakert grymma annars ocksa, sa fort jag kommer hem ska jag satta dem pa min dervish. Riktigt fet truck.

    Vart bor du? Bor du i blekinge/skane/sthlm (ar i sthlm ibland) sa kan du alltid komma och testa min brada.

    ReplyDelete